Sirkus Kipinä – Sirkus osaksi kouluvuotta

Sirkus Kipinä – Sirkus osaksi kouluvuotta

Menetelmäoppaassa kuvataan projektia, jossa sirkusohjaajat työskentelivät koulussa sekä henkilökunnan että oppilaitten kanssa. Tavoitteena oli tuoda sirkuksen menetelmiä osaksi koulun kasvatus- ja opetustyötä. Oppaan tarkoitus on innostaa kouluja ja päiväkoteja kokeilemaan vastaavaa työskentelyä omassa yhteisössään.

Kohderyhmä: perusopetus, esiopetus, varhaiskasvatus

Julkaisija: kulttuurikasvatusyksikkö TAITE, Tampere

Julkaisuvuosi: 2013, 1. p.

Opettajan erityisosaaminen: Ei vaadi erityisosaamista.

Tarvittavat tilat, välineet ja materiaalit: Jumppasali tai muu tila, jossa on tilaa liikkua. Oppilailla jumppavaatteet. Sirkusvälineistön määrä on koulun päätettävissä, monet tarvikkeet voidaan valmistaa itse ja koulun jumppasalin varusteita voi käyttää (renkaat, köydet jne.). Lisäksi voi käyttää esim. herneillä, siemenillä tai hiekalla täytettyjä pusseja ja palloja, rullamattoja, alastulomattoja, vanteita, rola-bolaa, trampoliinia, yksipyöräistä, tasapainopalloa, tiukkaa nuoraa, maskeerausvälineitä ja bändiä sirkusorkesteriksi.

Avainsanat: sirkustaide, akrobatia, jongleeraus, esiintyminen

Lajit: Lataa esite

Takaisin menetelmäoppaisiin